loading...
arash68
آرش بازدید : 285 چهارشنبه 18 تیر 1399 نظرات (0)
امریه قوه قضاییه
    ثبت نام امریه قوه قضاییه

قوه قضاییه چند نفر سرباز امریه جذب میکنه؟

یکی از سوالات و ابهاماتی که همیشه تو ذهن متقاضیان امریه وجود داره اینه که سازمان های امریه گیر چند نفر نیرو میگیرند؟ این سوال از اون جهت اهمیت داره که هر چه تعداد ظرفیت پذیرش نیروی امریه بیشتر باشه احتمال قبولی داوطلبان هم بیشتر میشه. این موضوع درباره امریه قوه قضاییه هم صدق میکنه، ولی توجه داشته باشین که ظرفیت جذب نیروی امریه ای برای قوه قضاییه تحت تاثیر عوامل مختلفیه و توسط ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه مشخص میشه. تعداد مشمولان وظیفه ی هر سال، تعداد نیروی امریه مورد نیاز سازمان قوه قضاییه، ظرفیت پادگان ها و مراکز نظامی و... از جمله عواملی هستن که در تعیین ظرفیت پذیرش سرباز امریه تاثیر دارن. همچنین ممکنه که قوه قضاییه در یک سال اصلا پذیرش امریه نداشته باشه. پس نمیتونیم آمار و ارقام دقیقی رو ارائه بدیم.

اما به طور کلی میتونیم بگیم که تعداد نیروی امریه ای که قوه قضاییه در هر سال میگیره محدوده و فقط افرادی انتخاب میشن که بیشترین تطابق رو با شرایط و قوانین این سازمان داشته باشن که باعث میشه رقابت شدید تری برای کسب امریه این سازمان ایجاد بشه. بنابراین سعی کنین همه ی مدارک و شرایطی که این سازمان در نظر داره رو فراهم کنید. البته تعداد واجدین شرایط هم زیاد نیست پس اگر شما شرایط اعلام شده از سوی این سازمان رو دارید دیگه هیچ نگرانی نداشته باشید. فقط کافیه که همه ی مراحل رو به دقت انجام بدین و منتظر نتیجه باشین. مطمئن باشین که قوه قضاییه بهترین گزینه ها رو از بین داوطلبان انتخاب میکنه. ولی الان چند تا نکته رو با هم بررسی میکنیم که اگه این موارد رو رعایت کنین از بقیه داوطلبان پیشی میگیرین و شانستون بیشتر میشه:

1.    با توجه به ظرفیت محدود پذیرش نیرو امریه در قوه قضاییه و برای رعایت عدالت بین مشمولان هر منطقه، پذیرش فقط از بین سربازان بومی انجام میشه پس بهتره فقط به اداراتی درخواست بدین که در محل زندگیتون قرار دارن.

2.    اگه شما متقاضی خدمت در مناطق محروم باشید، در اولویت اخذ امریه از قوه قضاییه قرار میگیرین چون یکی از اهداف این سازمان تامین نیروی مورد نیاز مناطق محروم و دور افتاده است.

3.    نداشتن کسری خدمت میتونه شما رو یه قدم از بقیه داوطلبان جلوتر ببره چون این سازمان فقط از بین کسانی نیرو میگیره که کسری خدمت بسیج، ایثارگری و... نداشته باشن تا 24 ماه خدمتشون رو کامل کنن.

4.    مشمولان متاهل، معاف از رزم، ایتام و ... کسانی هستند که در صورت تایید صلاحیت به راحتی امریه قوه قضاییه میشن.

5.    معمولا معدل و دانشگاه محل تحصیل تاثیر زیادی روی جذب شما نداره ولی همونجور که میدونید قوه قضاییه بیشتر از بین کسانی نیرو میگیره که رزومه علمیشون مرتبط با پروژه ها و اهداف این سازمان باشه پس اگه پایان نام شما در مقطع فوق لیسانس یا دکترا در حوزه کاری این سازمان باشه، میتونه بهتون کمک کنه.

6.    شما نمیتونین همزمان به دو تا ارگان برای امریه درخواست بدین، چون در این صورت هر دو درخواستتون لغو میشه.

امریه قوه قضاییه یکی از انواع امریه هایی است که مشمولان خدمت وظیفه عمومی میتوانند برای دریافت آن اقدام کنند. اما قبل از هرچیز باید به این موضوع بپردازیم که امریه خدمت سربازی به چه معناست؟ راه های دریافت آن کدامند؟ به طور کلی امریه سربازی به معنای گذراندن دوره خدمت سربازی در برخی ادارات و سازمان ها میباشد. سازمان وظیفه عمومی سعی دارد راه هایی را پیش پای مشمولان قرار دهد تا دوره ی سربازی را برای آن ها راحت تر کند و از بروز هرگونه آسیبی جلوگیری کند.

امریه نیز یکی از این راه ها میباشد که پیش پای مشمولان قرار میدهد. البته دریافت امریه شرایط خاصی دارد که طبق آن اغلب افراد سرپرست خانوار و مشمولان متاهل میتوانند از آن استفاده کنند. افرادی که موفق به دریافت امریه میشوند به جای خدمت در پادگان ها دو سال همانند کارمندان و در ساعات اداری ادارات مشغول به خدمت میشوند.

چنانچه شما عزیزان متقاضی دریافت امریه قوه قضاییه باشید باید از تمام شرایط و ضوابطی که توسط سازمان وظیفه عمومی و همچنین خود قوه قضاییه مقرر شده است، به طور کامل اطلاع داشته باشید. آگاهی از این قوانین میتواند به شما کمک کند که در این مسیر دریافت امریه موفق تر عمل کنید. یکی از راه هایی که میتوانید با استفاده از آن اطلاعات دقیقی را درباره ی شرایط و قوانین مربوطه به این نوع امریه در اختیار داشته باشید، استفاده از مشاوره نظام وظیفه میباشد. طی این مشاوره ها میتوانید با مرکز مشاوره سربازی و کارشناسان این امر تماس بگیرید و سوالات خود را درباره امرهی و سایر موضوعات نظام وظیفه برطرف کنید. به دلیل اهمیت این موضوع برای مشمولان در اینجا سعی کرده ایم که به شرح و بررسی نکات و شرایط مربوط به دریافت امریه مربوط به قوه قضاییه بپردازیم.

شرایط امریه قوه قضاییه

شرایط امریه قوه قضاییه شامل تمام قوانین است که از سوی سازمان وظیفه عمومی و همچنین قوه قضاییه برای جذب نیروی امریه مقرر شده است. همانطور که میدانید سازمان وظیفه عمومی پنج دسته افراد را به عنوان واجدین شرایط و اولویت های اخذ امریه معرفی کرده است. این گروه ها شامل افراد متاهل، مشمولان معاف از رزم، افراد سرپرست خانوار، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی و اقوام درجه یک ایثارگران میباشد. علاوه بر این موارد سربازانی که به عنوان نیروی امریه پذیرفته میشوند نباید اعتیاد به مواد مخدر داشته باشند. عدم فساد اخلاقی، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، نداشتن دشمنی و عناد با نظام جمهوری اسلامی و ... از جمله دیگر شرایط امریه قوه قضاییه میباشد که متقاضیان باید واجد آن ها باشند. این ها شرایط عمومی بود که از سوی سازمان وظیفه عمومی مقرر شده وعلاوه بر قوه قضاییه برای دریافت امریه سایر ارگان ها نیز مطرح است.

 شرایط اختصاصی برای جذب سرباز امریه

اما قوه قضاییه تعدادی شرایط اختصاصی را برای جذب سرباز امریه در نظر گرفته است که متقاضیان دریافت امریه این سازمان باید حتما آن شرایط را داشته باشند. اولین مورد از این شرایط اختصاصی که میتوان به آن اشاره کرد مربوط به مدرک تحصیلی مشمولان میباشد. با توجه به حوزه فعالیت این سازمان مشمولان باید مدرک تحصیلی مرتبط در یکی از رشته های حقوق، کامپیوتر، فقه و حقوق اسلامی، مدیریت اجرایی، مدیریت دولتی، مدیریت فرهنگی و هنری، الهیات و معارف اسلامی، علوم قضایی و حقوق و... را داشته باشند. همچنین مشمولان باید حداقل معدل 16 در آخرین مدرک تحصیلی خود شامل کارشناسی و بالاتر داشته باشند. یکی دیگر از شرایط و قوانین مربوط به امریه های قوه قضاییه این است که مشمولان تنها میتوانند در سازمان قوه قضاییه محل زندگی خود به عنوان امریه خدمت کنند، به عبارتی جذب امریه در این سازمان تنها به شکل بومی گزینی انجام میشود.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 108
  • بازدید سال : 595
  • بازدید کلی : 1,532