loading...
arash68
آرش بازدید : 38 چهارشنبه 18 تیر 1399 نظرات (0)

[caption id="attachment_8514" align="aligncenter" width="650"]حقوق و مزایای سربازان امریه قوه قضاییه جذب امریه در قوه قضاییه[/caption]

حقوق و مزایای سربازان امریه چجوری محاسبه میشه؟

وقتی شما از قوه قضاییه امریه میگیرید در واقع به عنوان بخشی از پرسنل این سازمان شروع به کار میکنید که این کار شما به عنوان خدمت سربازیتون در نظر گرفته میشه. یکی از سوالاتی که همیشه برای مشمولان و متقاضیان امریه مطرحه اینه که آیا سربازان امریه هم مثل کارمندان رسمی از حقوق و مزایا برخوردارن؟

در جواب به این سوال باید بگیم که سربازان وظیفه در هر پست و منصبی که باشن ماهانه مبلغی رو به عنوان حقوق دریافت میکنن که این مبلغ خیلی چشمگیر نیست ولی میتونه کمک هزینه ای باشه برای خرید پوشاک، هزینه های درمانی و رفت و آمد و... قوه قضاییه هم بر همین اساس مبلغی رو به عنوان حقوق سربازان امریه در نظر گرفته. البته ما نمیتونیم به طور دقیق حقوق این افراد رو مشخص کنیم چون حقوق سربازی تابعی از پارامتر های مختلفه و ممکنه مبلغش برای یه سرباز با سربازان دیگه فرق داشته باشه، که این پارامتر ها رو با هم بررسی میکنیم:

  • هر قدر مدرک تحصیلیتون بالاتر باشه میزان حقوق دریافتی هم بیشتر میشه چون درجه نظامی شما با توجه به مدرک مشخص میشه
  • تاهل یا عدم تاهل هم روی حقوق و مزایای سرباز امریه تاثیر داره. طبیعیه که سربازان متاهل مبلغ بیشتری رو دریافت میکنن.
  • درجه نظامی یکی دیگه از عواملیه که در مبلغ حقوق سربازان تاثیر داره، درجه نظامی سربازان با توجه به مدرک تحصیلیشون مشخص میشه و هر چقدر بالاتر باشه حقوقشون هم بیشتره.
  • سربازان متاهلی که فرزند دارن، به ازای هر فرزند مبلغی به حقوقشون اضافه میشه و حقوق بیشتری دریافت میکنن
  • فاصله محل زندگیتون تا محل خدمت هم یکی دیگه از عوامل موثر در مبلغ حقوق امریه است تا کمکی باشه برای هزینه های ایا و ذهاب سربازان، البته چون قوه قضاییه فقط از بین سربازان بومی نیرو میگیره پس این مورد تاثیر زیادی نداره.

طبق قوانین نظام وظیفه سازمان های امریه گیر از جمله قوه قضاییه نمیتونن هیچگونه قرادادی با سربازان امریه ببندن و این افراد باید در همون چهار چوب سازمان وظیفه حقوق و مزایا دریافت کنن. البته بعضی وقتها تشویقی های هم برای سربازان در نظر گرفته میشه. یکی از اهداف سازمانهای امریه گیر از جذب نیرو ی امریه صرفه جویی در هزینه های استخدام کارمند جدیده پس طبیعیه که حقوق سربازان امریه کمتر از کارمندان رسمی باشه.

ولی بیشتر از اینکه حقوق دوره امریه سربازی اهمیت داشته باشه مزیت هایی که برای مشمولان به دنبال داره مطرحه. بعض از این مزیت های به ترتیب زیره:

  • سربازان امریه در قوه قضاییه لباس شخصی میپوشن و نیازی نیست با لباس فرم در محل خدمتشون حاضر بشن.
  • سربازان امریه با خدمت در بخش های اداری تجربه حضور در محیط کار رو کسب میکنن.
  • دوره خدمت سربازان امریه که دو ساله به عنوان سابقه کاریشون در نظر گرفته میشه و بعدا میتونن از اون برای استخدام و پیدا کردن شغل استفاده کنن.
  • سربازان امریه از فعالیت های نظامی و خدمت در مرزها و ... معاف میشن و محل خدمتشون تحت نظارت قوه قضایه مشخص میشه.

مدارک امریه قوه قضاییه

مدارک امریه قوه قضاییه موضوع مهمی است که برای بسیاری متقاضیان امریه این سازمان سوالاتی را به همراه داشته است. لذا در این قسمت به شرح لیست این مدارک میپردازیم. همانطور که قبلا گفتیم یکی از مهم ترین مدارک مربوط به مدرک تحصیلی مشمولان میباشد. متقاضیان باید دارای مدرک تحصیلی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا بالاتر و در رشته های مرتبط با حوزه فعالیت این سازمان همچون حقوق، الهیات و معارف اسلامی و... باشند. مدارک شناسایی همچون تصویر کارت ملی، شناسنامه، وضعیت تاهل و ... نیز از دیگر مدارک مورد نیاز برای امریه قوه قضاییه میباشد. افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند باید گواهی و معرفی نامه این سازمان ها را ارائه دهند. معرفی نامه از بنیاد شهید از جمله دیگر مدارک لازم میباشد که بستگان ایثارگران باید آن را به قوه قضاییه ارائه دهند.

یکی از مهم ترین مدارک امریه قوه قضاییه که باید به این سازمان ارائه شود، برگه ی اعزام به خدمت مشمولان میباشد. نکته ای که درباره ی این برگه وجود دارد این است که متقاضیان باید چند ماه قبل از تاریخ امریه گیری قوه قضاییه برای دریافت این برگه و اعزام اقدام کنند. زیرا اگر این برگه به موقع به سازمان مربوطه تحویل داده نشود، مشمولان موفق به دریافت امریه قوه قضاییه نمیشوند.

مراحل پذیرش امریه قوه قضاییه

مراحل پذیرش امریه قوه قضاییه و اطلاع از آن یکی از دغدغه های مشمولان خدمت وظیفه عمومی میباشد. اولین گامی که متقاضیان باید برای دریافت امریه این سازمان بردارند، آگاهی از تاریح جذب امریه میباشد. مشمولان میتوانند با مراجعه به بخش کارگزینی سازمان مربوطه از این تاریخ آگاهی یابند. اطلاع از این تاریخ از آن جهت اهمیت دارد که تاریخ اعزام باید با تاریخ جذب امریه در قوه قضاییه محل زندگی مشمول یکی باشد. مرحله ی بعد از مراحل پذیرش امریه قوه قضاییه اقدام برای اعزام و ارسال دفترچه به سازمان وظیفه میباشد. زمانیکه برگه اعزام به خدمت برای مشمول ارسال شد باید بدون فوت وقت آن را به قوه قضاییه ارائه دهد. زیرا در امریه گیری اولویت با افرادی است که زودتر اقدام کرده اند. بعد از اینکه بررسی ها بر روی مدارک ارائه شده انجام شد، نتایج اعلام خواهد شد.

افرادی که موفق به دریافت امریه مربوط به قوه قضاییه شده اند میبایست در زمان تقسیم نیروها در پایان دوره آموزشی، گواهی مربوطه را به یگان خدمتی خود تحویل دهند.

ثبت نام امریه قوه قضاییه

ثبت نام امریه قوه قضاییه چگونه انجام میشود؟ این سوالی است که شاید برای شما هم پیش آمده باشد لذا در اینجا این مورد را مورد بررسی قرار میدهیم. افرادی که میخواهند سرباز امریه قوه قضاییه شوند برای ثبت نام باید به سامانه اینترنتی مربوط به جذب امریه این سازمان مراجعه کنند. افرادی که به این سامانه مراجعه میکنند باید یکسری فرم ها را تکمیل کنند. فرم هایی همچون تعهد نداشتن هیچگونه نسبت نسبی و سببی با کارکنان قوه قضاییه، و همچنین تعهد به 24 ماه خدمت از جمله این موارد میباشند. علاوه بر این مشمولان باید در زمان ثبت نام امریه قوه قضاییه مدارک مورد نیاز را که پیشتر به شرح آن ها پرداختیم برای این سازمان ارسال کند. بعد از به پایان رسیدن مراحل ثبت نام اینترنتی، یک کد رهگیری در اختیار مشمولان قرار میگیرد که باید آن را تا پایان تمام مراحل نزد خود نگه دارند.

 

سهمیه امریه قوه قضاییه

سهمیه امریه قوه قضاییه چیست؟ این سوالی است که ممکن است در ذهن بسیاری از مشمولان و متقاضیان دریافت امریه قوه قضاییه وجود داشته باشد. به طور کلی سازمان وظیفه عمومی کشور سالانه بخشی از نیروهای خود را به عنوان سرباز امریه در اختیار ادارات و ارگان ها قرار میدهد. قوه قضاییه نیز یکی از این سازمان هایی است که اقدام به جذب سرباز امریه میکند. سهمیه امریه قوه قضاییه هر سال با سال قبل متفاوت است و این امر به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال زمانی که تعداد نیروهای سازمان وظیفه افزایش یابد این سازمان سهمیه های امریه مربوط به ادارات و ارگان ها را افزایش میدهد، از طرفی قوه قضاییه نیز با توجه به نیازسالانه خود به نیروی متخصص در حوزه حقوق، الهیات، کامپیوتر و... بخشی از آن را با همین سربازات امریه تکمیل میکند.

سوالات متداول

شرایط عمومی برای اخذ امریه کدامند؟

عدم فساد اخلاقی، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، نداشتن دشمنی و عناد با نظام جمهوری اسلامی و ... از جمله دیگر شرایط امریه قوه قضاییه میباشد که متقاضیان باید واجد آن ها باشند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت امریه قوه قضاییه کدام است؟

افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند باید گواهی و معرفی نامه این سازمان ها را ارائه دهند. معرفی نامه از بنیاد شهید از جمله دیگر مدارک لازم میباشد که بستگان ایثارگران باید آن را به قوه قضاییه ارائه دهند. برگه اعزام به خدمت از دیگر مدارک میباشد.

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای اخذ امریه قوه قضاییه کدامند؟

مشمولان باید مدرک تحصیلی مرتبط در یکی از رشته های حقوق، کامپیوتر، فقه و حقوق اسلامی، مدیریت اجرایی، مدیریت دولتی، مدیریت فرهنگی و هنری، الهیات و معارف اسلامی، علوم قضایی و حقوق و... را داشته باشند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

 منبع: سامانه ثبت نام مشمولين متقاضي امريه سربازي در قوه قضاييه

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 100
  • بازدید سال : 587
  • بازدید کلی : 1,524